8 συμβουλές για την ανάδειξη της σελίδας σου στο fb

Έχεις πάρει την απόφαση να «δικτυωθείς», να κάνεις μία επαγγελματική σελίδα facebook για την επιχείρησή σου, και απ’ ότι φαίνεται,  πολύ καλά έκανες, γιατί…

σύμφωνα με την έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη, των Ελλήνων στα social media», οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έμπειροι», καθώς το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από 3 χρόνια, ενώ το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) και το 60% blogs και forums.

Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τη σελίδα μας στο facebook με τον καλύτερο δυνατό τρόπο:

  1. Στο facebook πρέπει να είμαστε περισσότερο φιλικοί και κοινωνικοί παρά διαφημιζόμενοι. Η σελίδα της εταιρείας μας πρέπει να ακολουθήσει κατά κάποιον τρόπο τη γενικότερη φιλοσοφία του facebook (αυτήν της κοινωνικής δικτύωσης). Το θέμα είναι να «μιλήσουμε» στους fan μας στη γλώσσα τους, να τους «τραβήξουμε» στη σελίδα μας και στα post που ανεβάζουμε χωρίς να τους κουράζουμε με συνεχείς διαφημίσεις του προϊόντος και των υπηρεσιών μας. Αυτό γίνεται κουραστικό και το πιθανότερο είναι να μην θέλουν να βλέπουν πια τα νέα μας post. Ενδιαφέροντα νέα από το χώρο μας (π.χ. αν διαθέτουμε εταιρεία με καλλυντικά παραθέτουμε και άρθρα ομορφιάς από beauty bloggers, από γνωστές εταιρείες καλλυντικών, συμβουλές ομορφιάς χωρίς απαραίτητη αναφορά στα δικά μας προϊόντα) δίνουν μια πιο φιλική νότα στο προφίλ μας. Δίνουμε στους fan μας την πρόσβαση σε συμβουλές, tips, νέα, μυστικά του χώρου μας. Κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους και το ενδιαφέρον τους χωρίς να γίνουμε διδακτικοί, κουραστικοί, επίμονοι με την αποκλειστική διαφήμιση των προϊόντων μας.
  2. Φροντίζουμε ώστε τα διάφορα status μας να συνοδεύονται από ενδιαφέρουσες, ελκυστικές φωτογραφίες/video. Η εικόνα είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο προβολής στο facebook και ειδικά για μία σελίδα εταιρείας/προϊόντος. Ό,τι και να έχουμε να πούμε και να ανακοινώσουμε έχει πολλαπλάσια επίδραση όταν συνοδεύεται από μία «δυνατή» φωτογραφία που θα αιχμαλωτίσει τη ματιά και την προσοχή του χρήστη ώστε να διαβάσει το κείμενο που τη συνοδεύει. Φωτογραφίες φρέσκες, μοντέρνες, ανθρώπινες που περιέχουν συναίσθημα και «μιλάνε» απευθείας στην «καρδιά» του χρήστη/fan της σελίδας μας. Αποφεύγουμε αποστειρωμένες, ξεπερασμένες 90’s φωτογραφίες που απευθύνονταν σε άλλες ανάγκες και κοινωνίες. (π.χ. ανθρώπους με κουστούμια σε πολυεθνικές με φόντο ουρανοξύστες και άλλα wall street so 90’s, so last year αισθητικής). Videos με αποκλειστικότητες, συμβουλές, χιουμοριστικά, ενδιαφέροντα από το youtube ή άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες, αυξάνουν, επίσης, την εμπλοκή και το ενδιαφέρον των fan της σελίδας μας.
  3. Κάθε φωτογραφία που «ποστάρουμε» πρέπει να συνοδεύεται και με ένα σύντομο, έξυπνο και περιεκτικό σχόλιο. Ανάλογο με τη φωτογραφία πρέπει να είναι και το κειμενάκι που θα τη συνοδεύει. Φρέσκο και σύντομο, ευχάριστο και έξυπνο για να κρατήσει το ενδιαφέρον του χρήστη όταν η επίδραση της φωτογραφίας τελειώσει μέσα στα επόμενα δευτερόλεπτα. Πρέπει να είμαστε επεξηγηματικοί αλλά ταυτόχρονα σύντομοι και περιεκτικοί στο σχόλιό μας και να αναδεικνύουμε το περιεχόμενο της φωτογραφίας.
  4. Ενθαρρύνουμε σχόλια και συμμετοχή από τους fan της σελίδας μας. Διεξάγουμε δημοσκοπήσεις, θέτουμε ερωτήματα, ζητάμε τα σχόλια των χρηστών για τα νέα προϊόντα, τις νέες ιδέες, τις υπηρεσίες, την εταιρεία μας. Ρωτάμε ποιο είναι το αγαπημένο τους προϊόν, τι τους αρέσει στα προϊόντα μας, να γράψουν τις εμπειρίες τους με αυτά. Με αυτό τον τρόπο γινόμαστε άμεσα προσβάσιμοι σε αυτούς, επικοινωνιακοί, ανθρώπινοι. Τους δείχνουμε πόσο πολύ μας ενδιαφέρει η Δική τους γνώμη, οι Δικές τους ανάγκες. Επιπλέον, με το να γράψουν και να σχολιάσουν κάτι, είναι πιθανό να κερδίσουμε και νέους fans, καθώς οι φίλοι τους μπορεί να δουν το σχόλιό τους στη σελίδα μας και να θελήσουν και αυτοί με τη σειρά τους να κάνουν like στο page μας.
  5. Εμπλεκόμαστε ενεργά και με άλλες σελίδες στο Facebook για να αποκτήσουμε μεγαλύτερο κοινό. Στο facebook έχουμε τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε, να εμπλεκόμαστε ως σελίδα/εταιρεία με άλλες σελίδες/εταιρείες. Μπορούμε να κάνουμε likes, σχόλια σε άλλες εταιρείες που είναι σχετικές με το αντικείμενό μας. Με αυτόν τον τρόπο, το όνομα της εταιρείας μας είναι ορατό και κάπου εκτός της σελίδας μας, κάπου που υπάρχουν πιθανοί fan μας που βλέποντας κάποιο σχόλιό μας, μπορεί να θα θελήσουν να κάνουν like και στη δική μας σελίδα. Με το να είμαστε ενεργοί ως εταιρεία/χρήστης στο facebook, αυξάνουμε τις πιθανότητες για μεγαλύτερο κοινό και απήχηση.
  6. Aπαντάμε πάντα στα σχόλια των fan μας. Δεν αφήνουμε ασχολίαστο ή αναπάντητο κάποιο ερώτημα που θα μας θέσει κάποιος χρήστης/fan της σελίδας μας. Ακόμα και αν το σχόλιο δεν είναι θετικό, προσπαθούμε πάντα να απαντήσουμε ευγενικά και να αντικρούσουμε με επιχειρήματα. Έτσι, χτίζουμε ένα προφίλ εταιρείας που ενδιαφέρεται, ασχολείται προσωπικά με τους υπάρχοντες ή τους πιθανούς πελάτες της και δίνουμε συνεχώς το παρόν σε κάθε πιθανή ανάγκη. Επίσης, δίνουμε την αίσθηση ότι μπορούμε να διαχειριστούμε οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση, άρα και οτιδήποτε προκύψει στην πραγματική συναλλαγή μας με τους πελάτες μας.
  7. Κάνουμε τη σελίδα μας στο Facebook εύκολα προσβάσιμη από την ιστοσελίδα μας. Όταν διαθέτουμε εταιρικό site, φροντίζουμε ώστε να υπάρχει σε εξέχουσα και ορατή θέση σε αυτό, μία ταμπελίτσα που γράφει «βρείτε μας στο Facebook» ή «Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook». Έτσι, δίνουμε την ευκαιρία στους πελάτες μας να μάθουν περισσότερα για εμάς, να γνωρίσουν μία πιο «κοινωνική» πλευρά της εταιρείας μας, να έχουν μια πιο «ανθρώπινη» και «συναισθηματική» εμπλοκή με την εταιρική μας ταυτότητα, αποκτώντας μια νέου τύπου «συνείδηση» του brand μας.
  8. Και μία τελευταία ανορθόδοξη αλλά όχι λιγότερο σημαντική συμβουλή. Δεν κάνουμε ποτέ like σε δικό μας post, στη δική μας σελίδα. Eίναι αυτοαναφορικό, «αστείο» και σίγουρα περιττό. Για να ανεβάζουμε εμείς κάτι στη σελίδα της εταιρείας μας είναι σίγουρα κάτι που μας αρέσει και θέλουμε να το μοιραστούμε με τους άλλους. Δείχνει ανασφάλεια και μη επαγγελματισμό το να μην γνωρίζουμε έναν από τους στοιχειώδεις κανόνες του «τρόπων» του Facebook.

Για επαγγελματική βοήθεια στην διαχείριση του facebook και των υπόλοιπων social media, επικοινώνησε μαζί μας…

Πηγή

Δωρεάν Ημερολόγιο marketing & περιεχομένου 2020
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Συμπλήρωσε όνομα και e-mail για να λάβεις το Δωρεάν Ημερολόγιο
-Τα προσωπικά σας δεδομένα είναι ασφαλή- Σεβόμαστε τα προσωπικά σας δεδομένα και δεν τα μεταβιβάζουμε σε τρίτους. Το e-mail και το όνομά σας θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για να ενημερώνεστε για τα νέα και τις προσφορές μας. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να ζητήσετε να διαγραφείτε από τη λίστα μας.
Tags: No tags

Comments are closed.